SØGEMASKINEOPTIMERING

SØGEORDSANALYSE

Det handler ikke kun om at finde de søgetermer, som der er flest der søger på. Det er mindst lige så vigtig at finde de søgeord og -fraser, som giver de mest kvalificerede besøgende og er mest tilbøjelige til at konverteregennem jeres site.

De seneste år er flere begyndt at bruge længere og mere specifikkesøgninger på Google – de såkaldte longtail-keywords. Gennem disse søgninger har Googles algoritme rig mulighed til at spille med musklerne og finde den præcisehensigt med søgningen. Derved bestemmes hvor relevante jeres produkter ellertjenesteydelser vil være for den pågældende kunder.  

LINKBUILDING

For at bygge troværdighed blandt potentielle kunder samtsøgemaskiner, er det vigtig at have omtale og eksterne links til sin hjemmeside fra andre steder på nettet. Udover mere trafik fra disse eksterne kilder, medfølger også en bedre placering på Google.

Mængden af links er ikke længere det vigtigste, tvært imod er det relevans, kvalitet og måden I omtales på det vigtigste for hvordan Googlevurdere jeres website. Faktisk viser undersøgelser at cirka ¾ udelukkendeklikker på et af de fire øverste links, hvor kun hver tiende scroller videre og vælger et nedenstående link.

Derudover vægter Googles algoritme kun indholdet på ens hjemmeside med cirka 25%, hvor eksterne faktorer, som links, bliver talt med 75%. Herunderstreges nødvendigheden af linkbuilding i ens onlinestrategi, og hvorfor en professionel udførsel af opgaven kan gøre en verden til forskel.

HASTIGHEDSOPTIMERING

Et af de vigtigste parametre Google måler på når de vurderede hvor dit site skal rangere, er hvor hurtig sitet loader. Der er nemlig ingen der gider at vente på langsomme hjemmesider på nettet, og det betyder at folk bouncer og klikker ind på en konkurerende side.

Ikke nok at en langsom hjemmeside betyder dårligere rangering på Google og derved færre besøgende, men det betyder også en dårligerekonverteringsrate fra de kunder der alligevel bevæger sig ind på dit site.

SØGEMASKINEOPTIMERING

Flere og flere virksomheder er endelig begyndt at få øjnene op for vigtigheden af SEO når man driver en online forretning. I modsætning til andremedier som Google Ads og Facebook Ads, hvor begge har til formål at tiltrækkebetalte besøgende, fokusere SEO på den organiske trafik. Med andre ord opbyggerman et solidt fundament gennem SEO, hvor man sikre en stabil omsætning hverevig eneste dag, uden at skulle bytte ens hårdt tjente kroner for omsætning og besøgende.

Ligesom Google Ads, tiltrækker SEO de lavt hængende frugter -personer i bunden af “købstragten”, som er klar til at købe. Det er ikke nødvendigt at uddanne dem om hvorfor de bør købe produktet, i stedet skal man bare befinde sig det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Ikke nok med atSEO giver dig organisk vækst blandt både eksisterende og potentielle kunder, det giver din site troværdighed og øger din kendskabsgrad.

SEO er dog desværre en one trick pony, og giver dig ikke mulighed for en fortsættende eksponentiel vækst. Potentialet her, er begrænset af antaldaglige søgninger, og betyder at man også skal kigge i andre retninger, hvis man har ambitiøse forudsætninger for ens forretning.

Alligevel er SEO et uundværligt redskab for enhver seriøsthjemmeside. SEO giver dig mulighed for at indsamle nye kunder mange år frem, imodsætning til PPC og Paid Social annoncering, som hver dag afhænger af at manspytter flere penge efter dem. Ved at have etableret processer i ens backend, som plejer kunderne og forlængere deres livstidsværdi, er SEO en af de bedstelangtidssikret investeringer man kan fortage sig i sin virksomhed.

VIL DU HAVE EN GRATIS 15-MIN GENNEMGANG?

Ved afslutningen af ​​dette opkald vil du have en klar forståelse af dine næste skridt, når det gælder at genere rentable resultater i din betalte annoncering.