GOOGLEANNONCERING

SEARCHANNONCERING

Et af de mere klassiske annonceformater er søgekampagnen. De findes i toppen af langt de fleste Google søgninger og er betalte kampagner, hvor Google tillader op til fire annoncer per søgning. De eftertragtedeplaceringer bliver ved hver enkelt søgning afgjort gennem en lynhurtig aktion.Her byder flere virksomheder ind på en række keywords, hvor Google ud fra relevans og maksimum bud afgør hvem der vinder aktionen.

Vi hjælper dig med søgeordsanalyser, som giver dig mulighed for at vinde de mest relevante placeringer for din virksomhed. Ved løbende at optimere på både søgeord og negative søgeord, har vi mulighed for at overbyde allekonkurrenters bud i aktionen og derved overtage en del af deres markedsandel.

SHOPPINGANNONCERING

En anden meget effektiv annoncetype, som for alvor er blevet en afde vigtigste ressourcer gennem de seneste år er shoppingannoncer.Shoppingannoncer giver mulighed for at fremvise sit produktkatalog i søgeresultaterne på Google. Her bliver produkterne vist med tilhørende pris og billede på de mest relevante søgninger.Denne type kampagne har klart outperformet mange af Googles andreredskaber, af den éne og simple grund; at den plukker de lavt hængende frugter.

Shoppinganonncerne fokuserer nemlig udelukkende på bunden af”salgstragten”. De forbrugere, der fortager en søgning på etspecifikt produkt, har allerede været gennem beslutningsprocessen, og er nu påudkig efter et produkt i det rette design og den rigtige pris.

Hvis Google Shoppings udnyttes korrekt, er det muligt at få flere af sine produkter vist på samme tid og herved forøge chancen for at tiltrækkenye kunder til.

DISPLAYANNONCERING

Et billede siger mere end 1000 ord, og især de 95 ord man har til rådighed i Googles søge kampagner. Derfor er denne moderne form for bannerannoncering også penge godt givet ud.

I vores hurtig konsumerende kultur, bliver det sværere og sværere at fange folks opmærksomhed, og især med tekst printet sort på hvidt. Når folk er tilbageholdende over for at købe ting på nettet, skyldes det ofte at de har svært ved at danne sig et indtryk af produktet. Vi mennesker er visuellevæsener – gør fordel af det i dine annoncer!

Dog er Displayannoncer langt fra altid det bedste valg. Ofte er disse kampagner ekstra krymmel på toppen, og er med til at styrke din kendskabsgrad blandt kunder, der allerede ved hvem du er.

GOOGLEANNONCERING

Annoncering på Google er et must have i enhver online forretning idag. I modsætning til andre sociale platforme, som benytter sig af”Push” markedsføring, bruger Google “Pull”. Det vil sige, at man gennem disse kampagner forsøger at trække et allerede varmt lead ind til ens forretning. Det er forbrugere, der befinder sig i bunden af”salgstragten”, og derfor er et nemmere salg end fra folk der bliverforstyrret i deres nyhedsfeed på Facebook, når de er ved at skrive tillykke til tante Gertrud.

Ved at placere sig i bunden af kunderejsen, er der dog bådefordele og ulemper. Den største fordel er klart, at du med et forholdsvis lillebudget har mulighed for at vinde mange nye kunder ind til din forretning på daglig basis, som bliver ved med at vende tilbage. Problemet med Google opstår idet begrænsede antal af søgninger, der bliver fortaget dagligt. Lige meget, hvor meget man skruer op for budgettet kommer der ikke flere søgninger, og derfor ikke flere besøgende til dit website.

Alligevel er Google et uundværligt redskab, når det gælder onlinemarkedsføring, fordi man netop fanger kunderne nederst i købsrejsen, og derved ikke først skal vække kundes interesse for produktet, uddanne dem om produktets kvaliteter osv. Men simpelthen springer direkte over det og får den nye kunde på den billigste måde blandt alle platforme.

VIL DU HAVE EN GRATIS 15-MIN GENNEMGANG?

Ved afslutningen af ​​dette opkald vil du have en klar forståelse af dine næste skridt, når det gælder at genere rentable resultater i din betalte annoncering.