Change Lingerie

FROM OFFLINE SUCCESS TO ONLINE SUCCESS

01. FACTS

CLIENT

Change Lingerie

CMS

Custom

WEBSITE

change.com

SERVICE

Facebook Ads

MARKETS

Europe

FOUNDED

1997

02. CHALLENGE

HVAD GØR MAN NÅR EN PANDEMI RASER OG LUKKER FOR DEN PRIMÆRE SALGSKANAL?

ViolaSky er en dansk lingeri producent, der bygger på ekslusivitet, kvalitet og veludførte designs. De tror ikke på fast fashion, men i stedet på tidsløse designs, som aldrig går af mode.

Inden coronakrisen for alvor satte sine klør i det danske erhvervsliv, var ViolaSkys primære salgskanal deres fysiske butik på Frederiksberg. Deres webshop fungerede, på daværende tidspunkt, udelukkende som udstillingsvindue til de kunder, der ikke havde mulighed for at besøge butikken. Fra dag til anden, var de altså nødsaget til at omlægge hele deres strategi, og i stedet for at fokusere på den fysiske butik, skulle de lægge alle deres kræfter i den online kanal.

Efter at have mærket konsekvenserne af ikke at udnytte flere salgskanaler stod det klart, at de hurtigst muligt skulle få etableret deres online tilstedeværelse. Her skulle både eksisterende kunder, men også det resterende af Danmark, som nu havde mulighed for også at shoppe hos ViolaSky, lokkes til.

 

03. SOLUTION

NÅR BRAND OG IDENTITET INKORPORERES I EN MARKEDSFØRINGS FUNNEL

Vi lagde i samarbejde en strategisk plan, som skulle indbringe både eksisterende og nye potentielle kunder til websitet. Det var nødvendigt at tage højde for den brede målgruppe, da forskellige aldre reagerer på forskellige budskaber.

Fremgangsmetoden lød på at skræddersy en sales funnel til hele købsrejsen. Derved kunne vi sikre, at alle touch points med kunden passede præcis til hvor de befandt sig i købsrejsen. Ved at benytte denne strategi styrkede vi ikke blot brand værdien, men vi formåede også at forøge den gennemsnitlige ordreværdi samt kundernes livstidsværdi.

Da vi valgte at lægge pres på alle segmenter i købstragten, betød det også, at vi kunne sikre den absolut billigste konverteringspris. Dette lykkedes, fordi kunderne fik et unikt flow der passede perfekt til deres tempo, og ikke tvang dem ind i et køb, hverken for hurtigt eller for langsomt. 

 

04. RESULT

ER HASTVÆRK EGENTLIG LASTVÆRK?

ViolaSky stod på mange måder i en anderledes situation og en af årsagerne var bl.a., at deadlinen hed “i går”. Derfor var det alfa og omega, at annonceringen gik live hurtigst muligt, da næsten al omsætning, fra dag til anden, var fuldstændig forsvundet.

Vi løb stærkt, og det lykkedes os, inden for kort tid, at lancere første annoncersæt. Efter konstant overvågning og små tweakinger, havde vi i udgangen af første måned opnået at få pengene 17,5 gange igen. 

Efter den fysiske butik på Frederiksberg igen fik lov at åbne, havde ViolaSkys online forretning ikke blot overhalet det fysiske salg mange gange, men havde også været med til at trække nye kunder, langvejs fra, ind i butikken efter at være blevet fanget af vores markedsførings funnel.

 

BOOK A FREE 15-MIN STRATEGY CALL

Together we will review your current advertising and talk about the future goals for your company.

From this, we can form a strategy that is tailored to you and your business – and find out if we are a fit.

Requirements (Read before booking the meeting)

  • You have a monthly revenue of minimum $15,000
  • You want a long-term solution
  • You already have a clear strategy for your business