02. UDFORDRINGEN
HVAD GØR MAN NÅR EN PANDEMI RASER OG LUKKER FOR DEN PRIMÆRE SALGSKANAL?
ViolaSky er en dansk lingeri producent, der bygger på ekslusivitet, kvalitet og veludførte designs. De tror ikke på fast fashion, men i stedet på tidsløse designs, som aldrig går af mode.
Inden coronakrisen for alvor satte sine klør i det danske erhvervsliv, var ViolaSkys primære salgskanal deres fysiske butik på Frederiksberg. Deres webshop fungerede, på daværende tidspunkt, udelukkende som udstillingsvindue til de kunder, der ikke havde mulighed for at besøge butikken. Fra dag til anden, var de altså nødsaget til at omlægge hele deres strategi, og i stedet for at fokusere på den fysiske butik, skulle de lægge alle deres kræfter i den online kanal.
Efter at have mærket konsekvenserne af ikke at udnytte flere salgskanaler stod det klart, at de hurtigst muligt skulle få etableret deres online tilstedeværelse. Her skulle både eksisterende kunder, men også det resterende af Danmark, som nu havde mulighed for også at shoppe hos ViolaSky, lokkes til.