ViolaSky

FRA OFFLINE KRISE TIL ONLINE SUCCES

01. FAKTA

KUNDE

ViolaSky

CMS

Smartweb

WEBSITE

www.violasky.dk

SERVICE

Facebook Ads

MARKEDER

Danmark

STIFTET

2013

02. UDFORDRINGEN

HVAD GØR MAN NÅR EN PANDEMI RASER OG LUKKER FOR DEN PRIMÆRE SALGSKANAL?

ViolaSky er en dansk lingeri producent, der bygger på ekslusivitet, kvalitet og veludførte designs. De tror ikke på fast fashion, men i stedet på tidsløse designs, som aldrig går af mode.

Inden coronakrisen for alvor satte sine klør i det danske erhvervsliv, var ViolaSkys primære salgskanal deres fysiske butik på Frederiksberg. Deres webshop fungerede, på daværende tidspunkt, udelukkende som udstillingsvindue til de kunder, der ikke havde mulighed for at besøge butikken. Fra dag til anden, var de altså nødsaget til at omlægge hele deres strategi, og i stedet for at fokusere på den fysiske butik, skulle de lægge alle deres kræfter i den online kanal.

Efter at have mærket konsekvenserne af ikke at udnytte flere salgskanaler stod det klart, at de hurtigst muligt skulle få etableret deres online tilstedeværelse. Her skulle både eksisterende kunder, men også det resterende af Danmark, som nu havde mulighed for også at shoppe hos ViolaSky, lokkes til.

 

03. KONCEPT & LØSNING

NÅR BRAND OG IDENTITET INKORPORERES I EN MARKEDSFØRINGS FUNNEL

Vi lagde i samarbejde en strategisk plan, som skulle indbringe både eksisterende og nye potentielle kunder til websitet. Det var nødvendigt at tage højde for den brede målgruppe, da forskellige aldre reagerer på forskellige budskaber.

Fremgangsmetoden lød på at skræddersy en sales funnel til hele købsrejsen. Derved kunne vi sikre, at alle touch points med kunden passede præcis til hvor de befandt sig i købsrejsen. Ved at benytte denne strategi styrkede vi ikke blot brand værdien, men vi formåede også at forøge den gennemsnitlige ordreværdi samt kundernes livstidsværdi.

Da vi valgte at lægge pres på alle segmenter i købstragten, betød det også, at vi kunne sikre den absolut billigste konverteringspris. Dette lykkedes, fordi kunderne fik et unikt flow der passede perfekt til deres tempo, og ikke tvang dem ind i et køb, hverken for hurtigt eller for langsomt. 

 

04. RESULTATET

ER HASTVÆRK EGENTLIG LASTVÆRK?

ViolaSky stod på mange måder i en anderledes situation og en af årsagerne var bl.a., at deadlinen hed “i går”. Derfor var det alfa og omega, at annonceringen gik live hurtigst muligt, da næsten al omsætning, fra dag til anden, var fuldstændig forsvundet.

Vi løb stærkt, og det lykkedes os, inden for kort tid, at lancere første annoncersæt. Efter konstant overvågning og små tweakinger, havde vi i udgangen af første måned opnået at få pengene 17,5 gange igen. 

Efter den fysiske butik på Frederiksberg igen fik lov at åbne, havde ViolaSkys online forretning ikke blot overhalet det fysiske salg mange gange, men havde også været med til at trække nye kunder, langvejs fra, ind i butikken efter at være blevet fanget af vores markedsførings funnel.

 

VI ER KLAR TIL AT TAGE NOTER!​

Vi sidder klar til at tage en helt og aldeles uforpligtende snak med dig om din virksomheds potentiale på Facebook, og hvilken type markedsføring og annoncering der passer bedst for dig. Vi (og dine kunder) venter.