Feel Home

NÅR MAN VIL SE UD, SOM MAN HAR REDT

01. FAKTA

KUNDE

Feel Home

CMS

Woocommerce

WEBSITE

www.feelhome.dk

SERVICE

Facebook Ads

MARKEDER

Danmark

STIFTET

1971

02. UDFORDRINGEN

Hvad gør man, når teknologien spænder ben for online succes?

Feel Home er en dansk bolig og interiør forhandler, med flere lokationer rundt om i Danmark. Brandet bygger på personlige salg, og kunderne mødes ofte af ejeren i deres fysiske butikker.

Feel Home har længe klaret sig som offline forretning, da det personlige udtryk har været svært at tydeliggøre gennem deres online kanal. Alligevel var den online tilstedeværelse ikke blevet negligeret, da de flere gange havde hyret eksterne bureauer til at lægge arm mod den online annoncering. Ikke nok med at annonceringen ikke gav det forventede afkast, selv på de lavt hængende frugter i bunden af deres markedsførings funnel, så indkapslede det heller ikke essensen af deres ønske om personlige salg. 

Hverken Feel Homes Facebook pixel eller deres brede vifte af mere 2.000 produkter, var blevet installeret korrekt – det betød at den hidtil indsamlede data var ubrugelig, og at alt skulle geninstalleres hvis de skulle opnå succes, på et allerede mættet, markedet.

 

03. KONCEPT & LØSNING

Et glemt es i ærmet

Før vi kunne lægge en slagplan for, hvordan vi skulle opnå flere konverteringer gennem deres online kanal, var det nødvendigt at få rettet alle de små fodfejl, der havde hobet sig op gennem deres levetid. 

Feel Home ønskede at opretholde den røde tråd i form af det personlige salg, i deres markedsføring. Pointen var at nå ud til potentielle kunder, såvel som eksisternede kunder, med to forskellige budskaber og fremgangsmetoder:

  1. Den ene lød på at udnytte leadannoncer til at finde personer, der ikke blot ønskede et hurtigt og nemt tilkøb til hjemmet, men tvært imod nogen, som ønskede personlig rådgivning i hjemmet, opmåling til gardiner, markiser og meget mere
  2. Den anden strategi der blev brugt, var en funnel der skulle følge kunden gennem hele købsrejsen. Det betød at vi ved hvert enkelt touch point altid havde mulighed for at placere det perfekte produkt og tilbud foran kunden. 

Efter at have besøgt en kunde i deres private hjem, opstår der en hvis brand loyalitet, som ikke kan replikeres på andre måder. Derfor bliver dette segment også inkorporeret i andre flows, for at sikre flest mulige konverteringer.

 

04. RESULTATET

En flyvende start

Feel Home stod på mange måder på et ufærdigt fundament, der smuldrede under fødderne hver gang de prøvede at udvide og bygge til på den online kanal.

Efter grundig gennemgang af hjemmeside, Facebook Business Manager og sammenkobling af de to, var det muligt at gå live med de første annoncesæt. Blot få måneder efter launch var det tydeligt at denne nye fremgangsmetode havde givet pote. Ikke nok med at salget var fordoblet, men da vi sammenlignede resultaterne med de eksisterende annoncer (som et andet bureau havde sat op), så det sådan ud:

  • 60% billigere kliks
  • 60% billigere tilføjelser til kurv
  • 35% billigere køb

Efter den online succes, har det også været tydeligt at se i de fysiske butikker, at kendskabsgraden og loyaliteten er steget hos Feel Home. Kundeflowet er blevet lang bedre, og annonceringen er blevet optimeret til at inddrage de fysiske butikker i kunderejsen for igen at sikre den personlige betjening og forlænge den gennemsnitlige levetid pr. kunde.

 

VI ER KLAR TIL AT TAGE NOTER!​

Vi sidder klar til at tage en helt og aldeles uforpligtende snak med dig om din virksomheds potentiale på Facebook, og hvilken type markedsføring og annoncering der passer bedst for dig. Vi (og dine kunder) venter.